Köpvillkor
Köpvillkor för Veloce AB
Uppdaterade: 251102
1) Inledning
Dessa köpvillkor (nedan kallade ”villkor”) utgör de villkor som är tillämpliga för alla köp av produkter eller tjänster (här nedan kallas de för ”produkt(er)” eller ”tjänster”) på webbplatsen www.royalalloy.se (här nedan ”webbplatsen”). Alla kunder som gör ett inköp på webbplatsen hänvisas till som ”kund”.
Webbplatsen drivs av Veloce AB, registreringsnummer 559129-6537, Adress: Södra Hötoftavägen 212, 235 99 Vellinge (”Veloce AB”). Kontakt: info@royalalloy.se
Dessa villkor och andra tillämpliga dokument som hänvisas till här nedan bildar ett avtal mellan kund och Veloce AB.
Veloce AB kan nås i Sverige med kontaktinformationen i artikel 17 (”kundtjänst”).
Kund och Veloce AB hänvisas individuellt till som en ”part” och tillsammans som ”parterna”.
2) Villkor relaterade till kund
För alla köp gjorda på webbplatsen bekräftar kund följande:
-
Kund är minst 18 år när kund gör sin beställning.
-
Kund vill göra ett köp som kommer att levereras inom Sverige, Danmark eller Finland.
-
Kund har noggrant läst igenom köpvillkor samt integritetspolicy och godkänner dem fullt ut.
3) Beskrivning av produkter och tjänster
Produkterna och tjänsterna är de som visas på webbplatsen och gäller i mån av tillgång. Veloce AB förbehåller sig rätten att när som helst ta bort eller lägga till produkter eller tjänster. Veloce AB strävar efter att tillhandahålla så korrekta beskrivningar av varje produkt eller tjänst som möjligt. Veloce AB reserverar sig för eventuella skriv- och/eller bildfel i produktbeskrivningar, specifikationer, lagersaldo, priser och annan information som lämnas i anslutning till produkten. Alla bilder som finns på webbplatsen ska ses som illustrationer och är inte utfästelser om produktens faktiska utseende, ursprung och/eller funktion. Illustrationerna på webbplatsen kan därför skilja sig mot den faktiska produkten som kund beställt. Veloce AB reserverar sig för eventuella skriv- och/eller bildfel i produktbeskrivningar, specifikationer, lagersaldo, priser och annan information som lämnas i anslutning till produkten. Veloce AB förbehåller sig rätten att när som helst uppdatera eller ändra information om produkterna. För frågor eller ytterligare information kontaktar kund vår kundtjänst med kontaktinformationen i artikel 17.
4) Priser
Priserna som visas för produkterna eller tjänsterna på webbplatsen är slutliga och i svenska kronor (SEK), inklusive alla skatter.
Priserna som visas på webbplatsen är exklusive leveransavgift, vilken kommer att anges under orderprocessen och före orderbekräftelsen.
Priserna som visas på webbplatsen kan ändras när som helst och utan meddelande. Dock kommer sådana ändringar inte att påverka de beställningar som redan har bekräftats av Veloce AB.
5) Beställningsprocess
Kund kan besöka webbplatsen utan att skapa en beställning.
Om kund vill köpa en produkt måste hen välja produkterna eller tjänsterna för att lägga till sin beställning och måste välja antal för varje produkt eller tjänst.
Kund kommer att kontrollera eller fylla i den obligatoriska informationen och följa de olika stegen för att slutföra sin beställning.
Kund kommer sedan ha möjlighet att kontrollera sin beställning, order samt totalpris för den del av beställning som sker via webbplats. För att slutföra beställningen måste kund godkänna orderbekräftelse till Veloce AB. I och med denna bekräftelse godkänner kund att kund har läst och godkänt Veloce AB köpvillkor. Bekräftelsen sker vid utcheckning från webbplats och innan betalning.
Beställningen bekräftas helt när kund betalar, vilket är det sista steget i beställningen.
När beställning har placerats kommer kund att få ett e-postmeddelande som bekräftar beställning och betalning.
Om aktuell beställning innefattar en reservation av fordon kommer kund kontaktas av Veloce AB efter bekräftad beställning/reservation. Veloce AB kommer presentera kommande steg i leveransprocess av fordon samt även presentera betalningsalternativ till kund. Kund kommer sedan ha möjlighet att kontrollera sin beställning, order samt totalpris. För att slutföra beställningen måste kund godkänna orderbekräftelse till Veloce AB. I och med denna bekräftelse godkänner kund att kund har läst och godkänt Veloce AB köpvillkor. Slutreglering av bekräftad beställning sker via något de betalningsalternativ som kund väljer.
6) Betalning
Veloce AB erbjuder olika betalningsalternativ när kund beställer produkter via webbplats. Vid utcheckning framgår vilka betalningsalternativ som Veloce AB erbjuder. Där väljer kund vilket betalningsalternativ som kund vill använda, och där framgår också om aktuellt betalningsalternativ är förenat med några avgifter, samt storleken på sådan avgift. Betalning med betalsätt som erbjuds på webbplats sker med befriande verkan. Veloce AB förbehåller sig rätten att ta bort eller lägga till betalsätt. Veloce AB har även rätt att ändra betalsätt om ett betalsätt inte fungerar eller godkänns när kund ska fullgöra betalning för kunds order. Veloce AB har rätt att ta betalt av kund i samband med kunds beställning i webbplats. Kund anger betalningsuppgifter när kund lägger ordern genom att använda ett giltigt betalkort. Veloce AB förbehåller sig rätten att kontrollera betalkortets giltighet, att utrymme för debitering av ordens värde finns och att kunds adressuppgifter stämmer. Veloce AB har rätt att neka köp till följd av våra eller våra samarbetspartners kontroller. Om banken nekar betalningen kommer inte beställning att bekräftas och kund kommer att informeras via e-post eller via kundtjänst.
Om kund har valt fakturabetalning eller liknande alternativ som betalsätt har Veloce AB rätt att överlåta, överföra eller pantsätta alla skyldigheter och/eller krav kopplade till fakturor eller andra betalningar till tredje part. Vid fakturabetalning eller delbetalning kan det komma att göras en kreditupplysning på kund. När en kreditupplysning har gjorts ska kreditupplysningsbolaget upplysa kund om detta.
Vänligen se säkerhetsbestämmelserna som gäller för respektive betalningsalternativ såsom tillämpligt och aldrig avslöja någon bankinformation till tredje part.
Informationen som relaterar till betalningen visas ej på webbplats, men om kund önskar att få ytterligare information eller hjälp kan kund kontakta kundtjänst med kontaktinformationen i artikel 17.
7) Leveranser
Beställning som beställs via webbplatsen levereras endast inom Sverige, Danmark eller Finland.
När en beställning läggs måste kund ange en leveransadress. Produkterna kommer att levereras till denna adress när beställning har bekräftats, om kund inte angivit en annan leveransadress.
Leveranskostnader kommer att räknas ut när beställning slutförs och kommer att anges innan orderbekräftelse sker. Veloce AB använder tjänster från vanliga transportörer för alla leveranser och namnet på transportören anges under beställningsprocess.
Det uppskattade leveransdatumet kommer delges kund via orderbekräftelsen.
Kund kommer att få ett spårningsnummer för beställning.
Om kund inte hämtar upp, eller tar emot, produkter som kund köpt så kommer kundens produkter att skickas tillbaka till Veloce AB. Veloce AB förbehåller sig rätten att debitera kund för samtliga kostnader som uppstår i samband med sådan retur. Kostnaden varierar beroende på leveransalternativet kunden har valt. Dessa avgifter debiteras separat via faktura, alternativt kvittas vid kort- och direktbetalning
Kund måste kontrollera levererade produkter vid mottagandet. Om en produkt är skadad eller felaktig vid leveransen ska kund omedelbart reklamera detta till transportören, genom att påvisa felaktigheten. Beroende på det rapporterade felet kan en av de lösningar som omnämns i artikel 10 här nedan föreslås för kund.
Om beställning innehåller en reservation av fordon kommer Veloce AB återkomma till kund med alternativ gällande leverans av fordon, eventuellt tillkommande kostnader samt leveransdatum.
Kund kan också kontakta Veloce AB med kontaktinformationen i artikel 17.
8) Äganderätt
Äganderätten till beställd produkt övergår från Veloce AB till kund när betalning för beställd produkt har mottagits i sin helhet av Veloce AB. Risken för produkt övergår dock när kund eller någon annan person utsedd av kund tar emot produkt.
9) Ångerrätt
a) Ångerfrist och särskilda villkor:
Kund har rätt att ångra ett köp utan att uppge någon orsak under 14 dagar från mottagandet av produkt som beställts från webbplatsen eller under 14 dagar från det att avtal om tillhandahållande av tjänster ingåtts. Om kund väljer att utöva sin ångerrätt måste kund informera Veloce AB om detta inom nämnda tid. Kunds beslut måste meddelas Veloce AB via e-post till adress: info@royalalloy.se
Kund kan även använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram.
Veloce AB kommer att återbetala hela den betalda summan, inklusive erlagd leveransavgift, inom 14 dagar från den dag då Veloce AB informeras om kunds beslut att utöva sin ångerrätt. Veloce AB kan dock, när det gäller produkter, kvarhålla återbetalningen tills produkten har mottagits, eller tills att kund visat att produkten har skickats tillbaka.
Om kund utnyttjar sin ångerrätt, skall kund utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag då kund meddelade Veloce AB om kunds beslut att utnyttja ångerrätten lämna eller sända tillbaka produkten till Veloce AB.
Veloce AB kan bistå kund med returadministration och transport.
Alla kostnader i samband med retur av produkt står kund för.
Produkter som returneras måste vara i oförändrat skick och i sin originalförpackning. Vid retur ber Veloce AB kund även att bifoga en kopia av fakturan.
Kund har rätt att undersöka produkten, men inte använda eller hantera den på ett sätt som skadar eller förändrar dess skick. Skulle produkten vara skadad eller dess skick ha försämrats kan avdrag på ersättningen komma att ske.
b) Undantag från ångerrätten:
Vissa tjänster som Veloce AB erbjuder på webbplatsen kan utföras under ångerfristen om kund så begär. Om kund begär att Veloce AB skall utföra tjänsten under ångerfristen, avsäger kund sin ångerrätt när tjänsten har fullgjorts.
10) Garantier
Utöver lagstadgad reklamationsrätt lämnar Veloce AB en upp till 24 månader lång fabriksgaranti för köpta fordon från leveransdatum. Förutsättningar för garanti hänvisas till aktuella Garantivillkor. Garantin gäller endast utifrån att kund följt de serviceintervall samt säkerställt intyg(stämpel) i servicebok från auktoriserad servicverkstad för Royal Alloy Sverige/Veloce AB. Garantin omfattar inte fel som orsakats av olyckor och liknande incidenter eller skador, fuktskador, misskötsel, onormal användning, felaktig service eller andra omständigheter som användaren ansvarar för. Garantin omfattar heller inte skador som orsakats av blixtnedslag eller andra spänningsvariationer. Garantin omfattar heller inte allmän förslitning av fordon.
Om Veloce AB inte levererar en beställning eller om den levererade produkten inte är den kund har beställt, eller om den är felaktig eller skadad, eller i händelse av inkorrekt antal, kan Veloce AB:
- reparera felaktig produkt eller företa omleverans av ej levererad produkt; eller
- ersätta alla felaktiga eller skadade produkter med nya; eller
- återbetala summan kund betalade för produkten.
Reklamationer som görs inom två månader från det att kund upptäckt felet anses alltid ha lämnats i rätt tid. Kund har tre års reklamationsrätt på produkter inköpta i webshop, eller annan tid som gäller enligt lag.
Veloce AB förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att produkten inte är felaktig enligt lag. Om produkten befinns vara felfri debiteras en avgift för felsökning och frakt för att täcka Veloce AB kostnader för returen. Vid reklamationer strävar Veloce AB efter att följa riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden
Ovan angivna garanti medför inte att kund avsäger sin ångerrätt enligt i artikel 9 ovan.Inget i dessa villkor utesluter eller begränsar de rättigheter kund har enligt lag.
11) Ansvar – Force Majeure
Veloce AB kan inte hållas ansvarigt för något brott i eller försening i att utföra någon av skyldigheterna i villkoren som orsakas av händelser bortom dess kontroll (”Force Majeure-händelser”).
En Force Majeure-händelse innefattar alla handlingar, händelser, försummelse eller annan olycka bortom Veloce AB kontroll. Force Majeure-händelserna innefattar, men är inte begränsade till, följande situationer:
- Strejker och andra arbetskonflikter.
- Civila oroligheter, upplopp, terroristattacker eller hot om terroristattacker, krig.
- Omöjlighet att använda något transportsätt (via väg, tåg, båt, flyg o.s.v.) eller något annat transportsätt, offentligt eller privat.
- Omöjlighet att använda privata eller offentliga nätverk för
telekommunikation
- Bränder, explosioner, stormar, översvämningar, jordbävningar, epidemier eller andra naturkatastrofer.
Förpliktelser för Veloce AB under villkoren anses upphävda under den tidsperiod då Force Majeure-händelsen inträffar.
Veloce AB kommer att göra sitt yttersta för att lösa problem som orsakas av Force Majeure-händelsen och för att hitta en lösning så att de kan utföra sina kontraktförpliktelser så snart som möjligt.
12) Immateriella rättigheter
Alla föremål (texter, bilder, logotyper, varumärken, patent, databaser) på webbplatsen eller på annan relaterad webbplats som ägs av Veloce AB utgör Veloce AB eller dess licensgivares immateriella rättigheter och får inte återges eller användas utan Veloce AB föregående samtycke.
Kund erhåller inte någon rätt till Veloce AB immateriella rättigheter och får inte använda dem för något syfte utan Veloce AB föregående skriftliga samtycke. Varumärkena och logotyperna som ägs av Veloce AB är registrerade varumärken. All reproduktion utan Veloce AB föregående samtycke utgör ett intrång i Veloce AB rätt.
13) Tillämplig lag och tvister
Villkoren och alla order som placeras på webbplatsen styrs av svensk lag.
Krav skall skickas via e-post till info@royalalloy.se, med användande av kontaktinformationen i artikel 17 för att hitta en lösning i godo. Veloce AB åtar sig att behandla sådana krav så snart som möjligt.
Om en tvist inte kan lösas i samförstånd med Veloce AB, kan kund vända sig till Allmänna reklamationsnämnden (”ARN”) genom att kontakta ARN på deras hemsida www.arn.se eller via deras postadress:
Allmänna Reklamationsnämnden
Box 174
101 23 Stockholm
Om parterna inte kan lösa tvisten ska svensk domstol vara forum för lösning av tvist.
14) Personuppgifter
De personuppgifter som kommuniceras av kund behandlas av Veloce AB för att förbereda och hantera beställning och utföra de avtal som ingås med kund.
Dessutom kan kund prenumerera på Veloce AB nyhetsbrev och motta reklamerbjudanden om Veloce AB produkter, om kund ej önskar dessa utskick skall kund meddela Veloce AB via e-post till royalalloysverige@gmail.com
Kund har rätt att komma åt, korrigera och radera personuppgifter eller invända mot behandlingen, genom att skriva till kundtjänst med kontaktinformationen i artikel 17.
För att få mer information om reglerna som Veloce AB har fastställt för att säkerställa skydd av kundens personuppgifter kan kund läsa Veloce AB integritetspolicy på vår hemsida: www.royalalloy.se
15) Cookies
En cookie kan lagras på kundens dator för att registrera information om webbsökning. Kund kan invända mot sådan cookie genom att konfigurera sin webbläsare i detta hänseende.
För mer information om gällande regler i relation till cookies kan kund läsa Veloce AB integritetspolicy på vår hemsida: www.royalalloy.se
16) Ändringar i villkoren
Veloce AB kan från tid till annan ändra villkoren, i synnerhet för att genomföra utvecklingar i lagar eller regleringar, ändringar på marknaden, ändringar i betalningsmetoder, liksom alla andra orsaker som Veloce AB, efter eget godtycke, skulle anse användbara.
Kund är bunden av de villkor som är i kraft den dag beställning placeras.
17) Kundtjänst
Kund kan kontakta kundtjänst via royalalloysverige@gmail.com
Alternativ skicka skriftlig dokumentation till:
Veloce AB
Södra Hötoftavägen 212
235 99 Vellinge






